Soluții de finanțare pentru UAT sau Companii de Stat
Grus Consultor are expertiza și experiența necesare pentru a identifica si implementa soluții pentru un UAT sau o Companie de Stat care, implicand si restul instituțiilor adiacente, dacă este cazul, într-un process clar definit și formal implementabil intr-o perioada optima, să poată să facă posibilă accesarea diverselor facilități de finanțare, conform legilor in vigoare.
Acestea pot include analizarea structurii finanțărilor existente și propunerea de amendamente care se pot aduce acestor contracte, negocierea unor termeni contractuali și/sau propuneri pentru refinantarea acestor împrumuturi sau finanțări noi. In acest proces, Grus Consultor, va invita la o procedura de selectie bancile comerciale disponibile si participă, in calitate de expert cooptat, la selecția ofertei caștigătoare.
Va propunem atenției următoarea lista de activități, in vederea contractării de credite bancare, factoring, scontare creante sau alte solutii de finantare identificate în urma analizei nevoilor:
Analiză preliminară privind posibilitatea ca UAT să poată contracta un împrumut și stabilirea unei structuri de finanțare care să țină cont de nevoile UAT cât și de interesul băncilor care finanțează sectorul public.
Discuții preliminare cu instituțiile bancare cu privire la solicitarea UAT privind contractarea unui credit, pentru asigurarea succesului finantarii solicitate și întocmirea unui raport în care va fi recomandata structura de finanțare și o estimare a costului creditului care urmează a fi contractat precum și elaborarea documentației necesare pentru contractarea de datorie publica, respectiv raport de specialitate, expunere de motive, Hotărârea de Consiliul Local privind contractarea de datorie publică.
Elaborarea documentației privind achiziția serviciilor de finanțare - selectarea băncii finanțatoare, respectiv caiet de sarcini, normă internă achiziție, dispoziție Primar și acordarea de asistență pe parcursul desfășurării procedurii de achiziție.
Elaborarea documentației necesară obținerii avizului de la Comisia de Aprobare a Imprumuturilor Locale, privind contractarea de datorie publică și asistentă în negocierea clauzelor din contractul de împrumut prezentat de banca câștigătoare a procedurii de achiziție a serviciilor de creditare.
În esență, procesul contractual de obținere a unui sprijin financiar, prezentat pe o linie cronologică, se desfășoară conform diagramei de mai jos, având în vedere o perspectivă holistică. În acest cadru, fiecare etapă este analizată în contextul său larg, asigurându-se că toate aspectele sunt considerate pentru a atinge obiectivul final al finanțării într-o perioada incepând de la cinci saptămâni.
Structura onorariului nostru este compusă din două părți distincte:
Prima parte reprezintă onorariul pentru elaborarea materialelor necesare în cei patru pași esențiali, care se achită pe măsură ce fiecare etapă este finalizată.
și
A doua parte constă în onorariul de succes, care se plătește doar în momentul obținerii finanțării. Acesta este structurat astfel încât să minimizeze riscurile și costurile, fiind calculat procentual din suma efectiv obținută prin creditare. În acest mod, ne asigurăm că interesele noastre sunt aliniate cu succesul clienților noștri.
Multe mulțumiri pentru interesul arătat, așteptăm cu drag să lucrăm împreună!
Vă invităm să ne transmiteți orice intrebare la adresa finante@grus.ro sau la telefon 0775501404.
Echipa Grus Consultor - Finantări